NOVUS
0 Product In de winkelwagen
Totaal € 0,00
Weinig of veel tekst: Het kent allebei z´n eigen voor- en nadelen. Naast dat de lengte van je HomepageTekst een kwestie van smaak is, moet het een bewuste keuze zijn.
Hoeveel tekst heb ik nodig om helder uit te leggen wat mijn bedrijf doet, wat de voordelen van je dienst, bedrijf of product zijn. Moet ik naar de Call to Action toeschrijven, of doe ik dat op andere pagina´s. Dit zijn zaken die je je eerst af moet vragen. Schrijf je HomepaginaTekst op. Kijk kritisch naar de inhoud: Staat alles goed vermeld? Is het volledig? Is het Duidelijk? Staan er herhalingen in? Bekijk daarna of er stukken tekst weggelaten kunnen worden. En verbeter waar nodig de zinsbouw. Laat je teksten aan anderen lezen om na te gaan of alles goed verwoord en volledig is.
Veel ondernemers zweren bij een korte tekst. Het maakt de Homepage mooi en overzichtelijk. Als je weinig woorden nodig hebt om duidelijk te maken wat je de lezer te bieden hebt, is het een goede keus. Als je heel veel informatie hebt, is het zinvol om alleen een overzicht met links te plaatsen. De uitgebreide informatie plaats je elders op je website. Bij een korte tekst is er vaak geen goede opbouw naar de Call te Action. Die zou je in dat geval elders kunnen plaatsen.
Als je ervoor kiest om je tekst kort te houden, moet je de omschrijving van je bedrijf, dienst of product heel krachtig en doeltreffend maken. In je korte tekst moet het direct duidelijk zijn wat je de bezoeker te bieden hebt. Wat voor een soort bedrijf je hebt. Waarin je onderscheidend bent van anderen. Waarin je product uitblinkt. Waarom de bezoeker interesse moet krijgen in jouw bedrijf of product.
Zorg ervoor dat:
Ten eerste heb je bij gebruik van veel tekst, meer ruimte om de aandacht te trekken en vast te houden. Daarbij is er meer plek om informatie te geven over je bedrijf, werkwijze, sterke punten, visie, doelen, producten of diensten. De lezer raakt vertrouwd met jouw zienswijze en expertise, doordat je de ruimte hebt om te laten zien dat je goed bent in je vak en dat je kennis van zaken hebt. Je hebt meer tekst om helder te maken waar het om gaat en om voldoende relevante informatie te geven. Met woorden kun je een bepaalde sfeer creëren. Je tekst moet de lezer een vertrouwd gevoel geven. Het moet de eerste indruk bevestigen en uitbouwen. Door langer naar je Call to Action toe te schrijven, heb je meer kans dat er actie ondernomen wordt.
Het gevaar van herhaling ligt hier snel op de loer. Dat maakt de tekst saai of zelfs irritant. Daarbij geeft het de lezer soms het gevoel dat hij voor dom aangezien wordt. Het is lastiger om het geheel overzichtelijk te houden bij gebruik van veel tekst. Opsplitsing in alinea´s met goede koppen erboven is hiervoor de beste oplossing. Dan blijft het een overzichtelijk geheel. Daarbij is het lastiger om de teksten boeiend te houden. Wees daarom kritisch: Zijn er delen die weggelaten kunnen worden?
Voor elke tekst geldt: Het moet boeiend geschreven zijn en relevante informatie bevatten.
Ik wil informatie over het laten optimaliseren van mijn WebsiteTeksten.
Geen reacties gevonden.
Webwinkelstraat 1 1234 AA Hengelo T: 0123 - 456789 F: 0123 - 456780 E: info@novus-webshop.nl
Powered by CCV Shop software webshop